De fiduciaire BCGFi in Waals-Brabant is een van de ‘early adopters’ van Call+.
BCGFI biedt zijn klanten voor het 3e jaar op rij AOP’s aan in samenwerking met Call+ Oprichter Grégory deelt zijn ervaring met Call+ en geeft ons zijn mening over de plaats van AOP’s in de fiduciaire sector.

Hier is zijn getuigenis:

Als fiduciaire is het voor ons van vitaal belang om de regie te behouden over onze klantenrelaties. Call+ begrijpt dat perfect, en daarom heb ik hun model enthousiast omarmd. Als fiduciaire beoordelen wij wanneer het aangewezen is om onze klanten een Aandelenoptieplan (AOP) voor te stellen. We hebben volledige controle over wat de beste strategie is voor elke situatie.

We hebben ervoor gekozen om ons Aandelenoptieplan te ‘branden’ in de kleuren van onze fiduciaire omdat het, als belastingadviseur, toch ons product is en we er op een aantal manieren bij betrokken zijn:

1. Diensten: niet alleen identificeren we onze klanten en informeren hen over het product, de impact van een dergelijk product impliceert ook heel wat verrichtingen in het klantendossier, zoals de exacte berekening om ervoor te zorgen dat we de limiet niet overschrijden, de VAA-aangiftes, de communicatie met de sociale secretariaten, de berekeningen van de bedrijfsvoorheffing gekoppeld aan het AOP, enz. We zitten niet stil aan onze kant.

2. Als wij als fiduciaire en belastingadviseurs dit product niet aan onze klanten aanbieden, wie dan wel? Het is simpelweg onze rol om proactief mogelijke optimaliseringen voor te stellen in een wereld waarin wetten elke zes maanden veranderen! Het is aan ons om te luisteren en voorstellen te doen. Dat is gewoon onze missie…

3. Ik zorg er altijd voor dat mijn klanten begrijpen wat ze doen. Het spreekt voor zich dat we onze klanten aanraden om een bepaalde marktspeler in de arm te nemen voor specifieke materie zoals bijvoorbeeld levensverzekeringen of een complex sociaalwetgevingsdossier. Maar als het gaat om een oplossing zoals het AOP, denk ik dat wij het best geplaatst zijn om het mechanisme en de fiscale gevolgen duidelijk te maken aan onze klanten.

Onze onderaannemer Call+ beheert alle aspecten in verband met de ruling :

    – overeenkomsten
    – de aangeboden opties
    – berekening van de waardering van de Opties
    – wettelijk vereiste kennisgevingen voor aangiften, afwikkeling, enz…

Hun proactieve service plaatst ons in een comfortabele positie, zodat we ons kunnen richten op onze core business: advies. Een van de belangrijkste punten in hun ruling is, wat ons betreft, dat er twee keer per jaar een plan kan worden opgesteld. Dat geeft ons flexibiliteit in onze voorstellen aan de klant en tegelijkertijd blijft het risico van plotselinge marktbewegingen beperkt.

Kortom, onze samenwerking met Call+ heeft een nieuwe dimensie toegevoegd aan ons dienstenaanbod als fiduciaire. Hun model respecteert onze rol en biedt tegelijkertijd gedegen expertise en effectieve monitoring in elke fase. De AOP in twee stappen zijn een echte meerwaarde voor onze klanten en ze stellen ons in staat om nog verder te gaan in het optimaliseren van hun verloning terwijl we de volledige regie behouden over onze relaties.”

Grégory Van Michel

Ficuciaire BCGFI

Wilt u meer weten over het opzetten en opvolgen van aandelenoptieplannen (Call+) voor u of uw cliënten, neem dan gerust contact met ons op.